upgrade your browser or activate Google Chrome Frame to improve your experience.

Obecne regulacje prawne wymuszają na producentach samochodów stosowanie rozwiązań obniżających emisje spalin. Dzięki temu nasze auta stają sie coraz bardziej ekologiczne. Niestety działania te okupione są stosowaniem zaawansowanych, drogich w produkcji i serwisowaniu elementów, np. filtrów cząstek stałych. Element ten montowany jest tylko w autach z silnikiem diesla. Niestety samochody wyposażone w taki filtr często są źródłem problemów - taki filtr może wymagać interwencji mechanika już po przebiegu poniżej 100 tysięcy km (w skrajnych wypadkach), częściej jednak pierwsze problemy zauważyć można przy stanie licznika 160 - 200 tysięcy. To, kiedy to nastąpi, uzależnione jest głównie od warunków eksploatacji samochodu.

 

Podstawowym zadaniem filtra jest wyłapywanie cząstek stałych ze spalin. Te zatrzymane cząstki zbierają się w filtrze, ale  by zapobiec jego całkowitemu zapchaniu co jakiś czas (przeważnie co 500-1000 km) filtr musi zostać wypalony. Nie jest to problemem, gdy auto użytkujemy w dużej mierze "na trasie". Natomiast, gdy większość naszego przebiegu to poruszanie się po mieście, zwłaszcza zakorkowanym, następuje problem.

Otóż do przeprowadzenia prawidłowego procesu wypalania silnik potrzebuje pracować pod większym obciążeniem (by podwyższyć temperaturę spalin) przez kilkanaście - kilkadziesiąt minut. Jednocześnie zwiększa sie w tym momencie ilość dawkowanego paliwa. Jeśli w tym czasie silnik wyłączymy, proces nie zostanie zakończony, a nadmiar paliwa spłynie do miski olejowej, rozrzedzając olej. Jeśli taka sytuacja powtórzy się kilka razy, olej silnikowy kwalifikuje się do wymiany (jazda na oleju wymieszanym z paliwem to szyba droga do zatarcia silnika), a filtr dalej będzie zapchany.

Obecnie najskuteczniejszym rozwiązaniem jest wymiana filtra FAP lub DPF (drogie rozwiązanie) lub usunięcie niesprawnego filtra - zarówno mechanicznie jak i komputerowo. Taki zabieg eliminuje problem na zawsze, nie powodując żadnych negatywnych skutków. Po takim zabiegu nasi klienci często zauważają poprawę działania silnika (moc i elastyczność) jak i obniżenie spalania.

Napisz do nas!

Masz pytanie? Chcesz umówić się na wizytę? Napisz do nas!

Dane kontaktowe

YZZY Auto Centrum
Wrocław, ul. Kępińska 2 (b. Żmigrodzkiej)
Wjazd przy stacji Shell
Kierunek Poznań
 
Jesteśmy w mediach społecznościowych

Pn.-pt. 8-18, sb. 8-14
+48 71 726 16 65
+48 505 144 005
+48 505 998 662
biuro@yzzy.pl