upgrade your browser or activate Google Chrome Frame to improve your experience.

Pierwszy Jaguar z silnikiem V8 to Daimler 2.5 V8. Silnik zapożyczony do tego samochodu, a raczej przejęty wraz z firmą "Daimler Motor Company" zastosowanym w równie szybkim, co brzydkim "Daimlerze SP250", którego w latach 60 ubiegłego stulecia używała Brytyjska Policja, ze względu na ponadprzeciętne i niespotykane jak na tamte czasy osiągi. Dla zainteresowanych tym modelem polecam obejrzenie jednego z odcinków Jay Leno’s Garage, w którym to przedstawia jak niezwykły to samochód. Link dostępny tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=lpzudBhWap0

Kolejny silnik V8, na który zdecydowali się inżynierowie Jaguara to AJ-V8 użyty pierwszy raz w modelu XK w roku 1996, a następnie w modelu XJ o produkcyjnym oznaczeniu X308. Klasyczna linia trzymająca proporcje nadwozia historycznie uwarunkowane modelami XJ Serii 1,2,3 modelu XJ40 oraz X300 oraz atrakcyjne ceny egzemplarzy, powodują że jest to jeden z najczęściej serwisowanych przez nas modeli Jaguara. Jest to pierwsza sportowa limuzyna, bo tak te samochody klasyfikuje Jaguar posiadająca silnik V8 własnej produkcji. W początkowej wersji silnika AJ-V8 o dodatkowym oznaczeniu AJ 26 cylindry były pokryte specjalną powłoką ceramiczną o nazwie NIKASIL. Była ona niezwykle odporna na temperatury oraz ścieranie. Niestety okazało się, że wysoka zawartość siarki w kiepskiej jakości paliwie (głównie rynek Amerykański), powoduje wypłukiwanie się tej powłoki.

 

  • v8_1
  • v8_2
  • v8_3
  • v8_4

Poprawiono to w silniku o oznaczeniu AJ 27, zastępując powłokę ceramiczną, tulejami z aluminium. Zastosowano również nowy rodzaj wariatorów faz rozrządu oraz nowe cewki zapłonowe. Kolejnym problemem okazały się napinacze łańcuchów rozrządu, prowadnice i łyżwy wykonane z tworzywa sztucznego. Napinacze pękają, nie działając prawidłowo, a napinacze olejowe zacinają się w jednej pozycji zamiast pracować, prowadnice oraz łyżwy ocierają o łańcuch powodując jego degradacje. To na co musi zwrócić uwagę użytkownik, to stukanie dobiegające z komory silnika, zaraz po odpaleniu jednostki. Ekstremalnym przykładem jest zerwanie łańcucha rozrządu. Wśród użytkowników marki Jaguar rozpowszechniona jest opinia, jakoby napinacze łańcucha rozrządu w modelu XJ po 2000 roku były metalowe. Niestety nie jest to prawda. Najlepszy tego przykład to Jaguar z roku 2000, którym obecnie się zajmujemy. Prawidłowa ocena czy samochód posiada napinacze metalowe, czy te z tworzywa sztucznego wykonujemy nie po numerze VIN, a po numerze silnika. Numer silnika znajdziemy w książce serwisowej pojazdu, a dalszych informacji chętnie Państwu udzielimy. Jeżeli z jakiś powodów numeru tam nie ma lub nie posiadacie Państwo książki serwisowej, jesteśmy w stanie odczytać numer wytłoczony bezpośrednio na obudowie jednostki.

Po przeczytaniu powyższych informacji można dojść do wniosku, że silnik V8 Jaguara nie jest udaną konstrukcją. Nie jest to prawda. W roku 2000 jednostka zdobyła prestiżową nagrodę najlepszego silnika na świecie WARD’S TEN BEST ENGINES. Jest on dynamiczny, a przy tym ekonomiczny, jego brzmienie jest niezastąpione zachęcając do naciskania pedału gazu za każdym razem, kiedy nadarzy się okazja. Lexus chwalił się, że na jego jednostce podczas pracy można położyć szklankę wody, a z niej nie wyleje się nawet kropla, co jest niezwykłe i świadczy o wysokiej kulturze pracy. Jak nazwać fakt, że na silniku Jaguara możemy położyć monetę, a ta nie spada? Monetę, którą kładziemy pionowo.. Za jakiś czas zobaczycie to w remontowanym przez nas silniku.

Z doświadczenia wiemy, że jednostka AJ-V8 prawidłowo serwisowana w YZZY SERWIS posłuży długo oraz bezawaryjnie dostarczając przy tym wielu emocji. Jednocześnie zachęcamy do zadbania o te silniki w naszym serwisie. Posiadamy oryginalne części, komputer diagnostyczny, przewidziane przez producenta narzędzia serwisowe oraz niezbędne i co niezwykle ważne doświadczenie w naprawie samochodów marki Jaguar.

 

Napisz do nas!

Masz pytanie? Chcesz umówić się na wizytę? Napisz do nas!

Dane kontaktowe

YZZY Auto Centrum
Wrocław, ul. Kępińska 2 (b. Żmigrodzkiej)
Wjazd przy stacji Shell
Kierunek Poznań
 
Jesteśmy w mediach społecznościowych

Pn.-pt. 8-17, sb. 8-14
+48 71 726 16 65
biuro@yzzy.pl