upgrade your browser or activate Google Chrome Frame to improve your experience.

Jaguar XJ z lat produkcji 1997 do 2003 o oznaczeniu X308 zarówno w silniku 3.2 jak i 4.0 zastosował skrzynie biegów o 5 przełożeniach z możliwością manualnej zmiany. Ponieważ Jaguar, to wyjątkowa marka z naciskiem na ponadczasowe wzornictwo, zaprojektowany układ zmiany biegów również jest nie byle jaki i nazwany został „J-Gate”. Jest to kształt litery „J”, a zmiana biegów następuje w jej obrębie. Obsługa jest intuicyjna i nie wymaga specjalnego przyzwyczajenia ze strony kierowcy. W stosunku do poprzedniego modelu, w którym jeździł 4 biegowy automat, zastosowanie dodatkowego biegu pozwoliło Jaguarowi wkroczyć w XXI wiek. 

 

Stu letnie doświadczenie firmy z Friedrichshafen w budowie przekładni nie zawiodło i model ZF 5HP24 jest udany o czym świadczy ilość modeli i marek, które zastosowały te skrzynie biegów. BMW dla modeli E31,E38,E39,E53, BMW Z8, Range Rover oraz 5HP24A w samochodach Audi z napędem Quattro, jak też Volkswagen Phaeton. Należy zwrócić uwagę, że nie jest to tak bezawaryjny model skrzyni biegów jak ten zastosowany w XJ6 tj. ZF 4HP24. Do pozytywnych cech należy niewyczuwalność przełożeń, dość dobra reakcja na pedał gazu i redukcję biegu, adaptacyjność, pełna współpraca z układami stabilizacji toru jazdy, a to wszystko przy zachowaniu pewnych warunków serwisowania.

Podstawowym błędem, z którym się spotykamy to brak wymiany oleju w skrzyni biegów. Należy zwrócić uwagę, że XJ będzie miał w najlepszym razie 12 letni olej, a ten nigdy nie będzie spełniał już swojej roli. Jako serwis marki Jaguar posiadamy odpowiednie doświadczenie, narzędzia oraz dostęp do wymaganego oleju oraz filtra skrzyni w atrakcyjnej cenie, do czego już dziś zapraszamy. Jesteśmy wstanie zdiagnozować pracę skrzyni biegów w trakcie jazy, dzięki odpowiednim testerom diagnostycznym.

Główną wadą konstrukcji 5HP24 jest narażenie na uszkodzenie kosza sprzęgłowego tzw. kosza „Forwardu". Poniżej widoczne jest zdjęcie takiego elementu w dokonywanej niedawno regeneracji skrzyni biegów, gdzie uszkodzenie kosza spowodowało brak możliwości poruszania się na 2 pierwszych biegach. W przypadku tego rodzaju awarii komputer sterujący blokuje możliwość poruszania się właśnie na 2 pierwszych przełożeniach w celu zminimalizowania uszkodzeń. Opiłki kosza, które przemieszczają się z olejem powodują degradację kolejnych elementów, oraz brak odpowiedniej filtracji oleju, a to prowadzi do jej przegrzania. Ważnym elementem tej skrzyni jest sprzęgło hydrokinetyczne, którego wymianę zawsze zalecamy przy tego rodzaju uszkodzeniach. Posiadamy możliwość regeneracji, a jako nieliczni mamy możliwość zakupu bezpośrednio u producenta nowego sprzęgła w bardzo atrakcyjnej cenie.

Jeżeli skrzynia biegów w Państwa Jaguarze ma objawy zużycia, szarpie w trakcie jazdy lub w trakcie wrzucania przełożeń z „P” na „R” lub z „R” na „D”, pojawia się komunikat o uszkodzeniu tj. Gearbox Fault, Transmission Fault, Getriebe Problem prosimy o kontakt, ponieważ Państwa skrzynia potrzebuje fachowej pomocy. Dokonamy diagnostyki, oszacowania kosztów naprawy i za Państwa zgodą podejmiemy się naprawy lub regeneracji skrzyni biegów.

 

  • 20151102_105227
  • 20151102_105247
  • 20151102_105306

 

autor: Paweł

Napisz do nas!

Masz pytanie? Chcesz umówić się na wizytę? Napisz do nas!

Dane kontaktowe

YZZY Auto Centrum
Wrocław, ul. Kępińska 2 (b. Żmigrodzkiej)
Wjazd przy stacji Shell
Kierunek Poznań
 
Jesteśmy w mediach społecznościowych

Pn.-pt. 8-17, sb. 8-14
+48 71 726 16 65
biuro@yzzy.pl